STÆVNEKAT. OG STÆVNE A-Z

Stævne A-Z forsidebillede.
Stævne A-Z forsidebillede

Da vi først introducerede stævnekategorier, vidste vi i bestyrelsen, at det ville være en on-going proces i forhold til at videreudvikle dem og sikre, at de ikke spænder mere ben end gør gavn. For at komme nogle af de udfordringer, der har været det seneste års tid, til livs, kommer vi både med en opfordring men også med et værktøj i form af stævne A-Z.

 

Ved at implementere disse er håbet, at det for jer i klubberne er lettere at overskue, hvilke opgaver, der ligger hos klubben, og hvilke som ligger hos DVF, ved afholdelse af både klubstævner og DVF stævner.

 

I forbindelse med en evaluering har vi valgt at slå ned på enkelte punkter, som er vigtige for at sikre kvaliteten af stævnerne.

Anmelder man som klub et klubstævne til DVF, er det vigtigt, at der her bliver angivet den korrekte kategorisering. Ydermere at man som arrangør ved afholdelsen også lever op til de krav, der er for at afholde et givent stævne ved den angivne stævnekategori. Afholder man et klubstævne, og selv sørger for at indkalde dommere, er det vigtigt, at disse godkendes af dommergruppen inden afholdelse af klubstævnet. Dette sker for at dommergruppen kan sikre sig, at der er de korrekte dommere i henhold til den angivne stævnekategori.

 

Ovenstående er vigtige detaljer, så vi sikrer, at løftere ikke rejser landet rundt for at deltage i et klubstævne i håb om fx at sætte danske rekorder, og på bagkant blive frataget denne rekord, da stævnet ikke levede op til de krav, der måtte være for den angivne stævnekategori.

 

De nye stævne A-Z ligger her på hjemmesiden under “Forbund” > “Diverse dokumenter”.

 

En ny detalje i forhold til kommunikation omkring stævner er, at alle spørgsmål og anmodninger vedr. stævner, fremover skal sendes til staevner@danskvaegtloeftning.dk